Thursday, 2 February 2012

kehidupan

assalamuallaikum. . . cantik tarikh hari ni kan? 2022012. . ada apa dengan tarikh? ? ?  x dak apa pon. huhu. hari nie latihan 8 jam.penuh dengan keseksaan. disebabkan demam yang x maw kebah tapi aku tabah jugak buat lthan. dengan hidung sesema bnyak gelama. arghxxxx. x leh nak nafas degan jayanya. gagah jugak sebab aku memang gegeh!. so x dak la kecerian antara aku ngan tirah tadi. walau mcm mana pon owsheeemnya hari nie. tirah belanje titew makan taw wakkk . . swwettt kan? *lol* balik dri latihan mama mai amek tidoq dalam qeta sampai umah tidoq lagi tidoq lagi sudahnya pukoi 7 baru jaga( bendera merah ) . 2 pon bila ingat pesan syasya "ang tidoq la petang2 nnti jadi gila aeh. aku x maw la buat ang bini" - x maw sudah - ish suka bagi nasihat ala2 org tua dia nie.aeh memang dah tua pon 24 dah. kalu laki lain dah kawen ada anak nak meragaeh merangkak dah ==' ada jodoh ada la kan?.


  • PESANAN: KALU X MAW SALAH SATU BAHAGIAN BADAN ANDA YANG CANTIK 2 KEMATU JANGAN BACA . =='
 okeyh berbalik kepada kehidupan. kehidupan kita nie pasang surut ada kalanya pasang ada kala surut seperti laut ciptaan ALLAH. x semua yang terjadi seperti kita rancang seperti kita harap. mcm quote selalu sebut. kita hanya merancang tuhan yang menentukan. ya sama jugak aku. kadang kalanya apa yang aku buat x disenangi org . mungkin persepsi semua org berbeza. . mcm urat2 pada setiap thumbprint kitakan. ALLAH cipta semuanya berlainan setiap manusia. cuma jenis dia ja  dlam ketegori apa kan? ingat lagi masa nak spm dulu duk hapai .ada jenis arch. jenis tentarch. jenis loop... " had 2 ja aku ingat hahah . masyaALLAh . ALLAHhuakbar. kemampuan DIA  x da yang boleh tandingi. . mcm 2 jugak pendapatn kita. . . pendapat . pemikiran . perancangan. perbuatan  seseorg sangat la berbeza. even org cakap kalu jodoh kita telah tersurat sejak dalam rahim mummy kita. kita akan share rusuk dengan pasangan kita pon belum tentu permikiran kita sama dengan pasangan hidup kita kan " apalah haneem merapu nie " . kan? tapi betoi la. aku hanya manusia biasa petah buat silap bila2 masa. cuma masih ada dalam diri nie taw mana salah mana betol. ya kadang kala kita taw benda 2 salah tapi keadaan sekekeling migth be menyukarkan kita nak puaskan hati semua org dengan apa yang mereka nak. baru2 nie. aku ditegur . soal pakaian. ya. aku taw aku bertudung tapi x secukopnya menutup aurat. ataw bahasa kasaq dia. bertudung tapi telanjang. semalaman aku memikirkan. aku jadi x keruan. gelisah. aku taw semua 2. . =( sedih menyelubungi diri aku. .pikaiq2 balik memang kata2 beliau 2 betoi. bukan pikiaq2 memang kata2 beliau 2 betoi. tapi maaf cara beliau tegoq menguris hati gadis seperti aku  =*l . maaf aku cakap. mungkin cara pemakaian mama . personaliti babah yang ala2 rockers 2 buat aku menjadi diri aku sekrg. (aku x salahkan mama ngan babah cuma inilah kenyataan. aku jadi sperti org tuaku) ya insyaallah suatu hari nnti smpai jugak hidayah 2. i hope. so hope. .bagus beliau aku nampak dah nak menujuk kearah kebaikan.terserlah! aku doakan yang terbaik buat beliau. bagi aku. i am who i am. buat apa aku nak bersandewara alim bagaikan sedangkan aku x mmpu. . aku hnya cukopkan kewajipan aku jumpa kekasih no 1 aku 5 kali sehari 2 ja. . sedih memang sedih bila org provok kita mcm 2. tapi ini lah hakikat. inilah kehidupan .aku hanya mampu berdoa supaya kehidupanku lebih diberkati. diredhai. buat apa pon sekrg rasa mcm semuanya salah. . aku x marahkan beliau. beliau dah ku anggap seperti abg aku sendiri. . lagi sedih bila dia janji x kan tegoq apa dah. bukan mcm 2. aku x kisah nak tegoq. tapi ada caranya kan? . . . cara penyampaian yang baik akan mendapat sambutan baik!. aku x salahkan beliau! ya aku x salah kan beliau. malah aku berterima kasih. . cuma. aku harap lepas nie beliau mampu tegoq aku lagi. 2 ja *serius dah mcm ayat dalam novel* . shhhhhh* amek tisu genyeh hingueh* -nangeh pon apa guna. anem x pernah sedih lamakan? kuatkan semangat! berubah lebih baik dri duk emo -






okeyh dah habeh =) sisi luahan perasaan. bukan niat nak menjaja cuma berkongsi perasaan yang masam2 manis nie . . okeyh! chilll bebeh okeyh. oyeahhhhh. baru2 nie. mira datang amek i taw. . berkeliaran bagai kucing hilang baby. bukan kemana pong! kat dalam kg. . so ada la kenangan mira mengabadikan kasih sayangnya kepada aku dlam d90 dia.. 





You only live once, but if you do it right, once is enough
*selipa jamban aku pakai*






Life is beauty, admire it. 




Life is a struggle, accept it. 


selamat malam semua!

p/s:
Rasulullah seorang yg hebat, namun tidak merasa dirinya lebih hebat dari orng lain, tidak pernah memperkecilkan orang lain, tidak memalukan orang..



No comments:

Post a Comment